- Warsztaty matematyczne kaliskich licealistów po raz trzeci
Warsztaty matematyczne kaliskich licealistów po raz trzeci
poniedziałek, 07 grudzień 2015
Matematyka połączona z informatyką i językiem angielskim, to kolejne wyzwanie, przed którym stanęła dwudziestoosobowa grupa młodzieży z kaliskiego Liceum. Uczniowie, z klas dwujęzycznych i medyczno-politechnicznych, mieli przyjemność uczestniczenia w kolejnej edycji spotkań matematyków, odbywających się w Starej Studnicy.
Tym razem w terminie 2-4 grudnia 2015r. Tegoroczne zajęcia poświęcone były głównie przyswojeniu i opanowaniu podstaw korzystania z programu graficznego SketchUp, którego liderem w Polsce jest prowadzący warsztaty pan dr Bronisław Pabich. Warto dodać, że pan dr Bronisław Pabich to pedagog z czterdziestoletnim stażem pracy w szkołach średnich i uczelniach wyższych, dydaktyk matematyki i specjalista w zakresie nauczania matematyki z komputerem.
Dzięki jego pasji i zaangażowaniu młodzież miała niepowtarzalną okazję odkrywania matematyki, poznawania jej tajników i spojrzenia na nią z innej perspektywy. - Pierwszy raz w życiu zobaczyłem osobę, która jest takim pasjonatem tego, co robi – mówi o nim uczeń kl. 2d, Bartek Rowiński. Były też inne niespodzianki. Panie Katarzyna Witek i Danuta Stempień, nauczycielki matematyki, zorganizowały dla młodzieży interdyscyplinarne zajęcia terenowe, sprawdzające ich wiedzę z fizyki, matematyki, biologii, chemii, przedsiębiorczości i języka angielskiego.
Uczestnicy mogli się również sprawdzić swoje zdolności matematyczne w grach i turniejach zespołowych. Z pięciu czteroosobowych drużyn wyłoniła się grupa mistrzów w składzie: Karolina Wiśniewska i Adrian Mielec z kl. 2b oraz Dominik Przygoda i Szymon Gabrysiak z kl.1d – Uważam, że warsztaty matematyczne były interesujące, dowiedziałem się tam wielu informacji z zakresu matematyki i informatyki. Bardzo fajnie zorganizowane były zajęcia w terenie. Atmosfera była super i mile wspominam ten czas – ocenia Szymon Kaczka ucz. kl. 1d.
Warsztaty matematyczne wpisały się w kalendarz działań Liceum w Kaliszu Pomorskim i przynoszą efekty. - Uczniowie rozwijają swoje zainteresowania, potrafią szerzej spojrzeć na matematykę. Fakt uczestniczenia w zajęciach prowadzonych przez wykładowców uczelni wyższych sprawia, że uczniowie czują się docenieni i wyróżnieni, co sprzyja ich zaangażowaniu w naukę i przyczynia do wszechstronnego rozwoju – podsumowuje nauczycielka matematyki pani Katarzyna Witek.
Danuta Stempień